Over ons

Stichting Cancer Buddy is opgericht in augustus 2020. Het is een initiatief van 3 personen die in het verleden allemaal in aanraking zijn geweest met kanker. Helaas geldt dit tegenwoordig voor velen. Bijna iedereen kent wel iemand die de diagnose kanker heeft gehad óf heeft zelf de strijd aan moeten gaan en precies dat is waarom Stichting Cancer Buddy is opgericht.

Het doel van de stichting is het samenbrengen van mensen die op dit moment ziek zijn en ex-kankerpatiënten. Door ervaringen te delen kan het enorm helpen om deze moeilijke periode door te komen. Het kan erg fijn zijn om met een ervaringsdeskundige over de ziekte te praten, om daar steun uit te halen, tips te krijgen of ervaringen uit te wisselen.

Via Cancer Buddy is het mogelijk een Buddy te vinden met wie je dit kunt doen. Je kunt bij ons terecht als je interesse hebt om iemand zijn Buddy te worden of wanneer je zelf een Buddy nodig hebt. Wij brengen jullie dan graag met elkaar in contact.

Het is ook mogelijk om via Cancer Buddy producten te kopen, zoals bijvoorbeeld mutsen, hoofddoeken of een comfort pakket met producten zoals gemberthee tegen de misselijkheid, een dagboek om lekker van je af te schrijven of een warme kruik voor op de bank. De stichting heeft echter geen winstoogmerk. Een gedeelte van de opbrengst investeren we in de stichting, het andere gedeelte gaat naar het KWF, voor meer onderzoek naar kanker.

Donatie aan KWF

1 op de 3 Nederlanders krijgt kanker. Door het aanschaffen van een comfort pakket of een los product steun je het KWF voor meer onderzoek naar kanker.